بیشترین زندانیان فارس جوانان هستند|آمار زندانیان فارسی

ابراهیمی گفت: ۸۲ درصد زندانیان استان بین ۱۸ تا ۴۵ سال سن دارند و حدود ۴۰ درصد از این زندانیان بین ۲۶ تا ۳۵ سال و بیشترین آمار بین جوانان است و این زنگ خطری برای مسئولان است.
کد خبر: ۷۸۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 05 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌ها و اقدمات تامینی و تربیتی فارس ظهر امروز در دیدار با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، با بیان اینکه فارس از لحاظ تعداد زندان، نخستین استان کشور است، اظهار کرد: این استان ۲۱ زندان و مرکز اصلاح تربیتی دارد.

او ادامه داد: ۹۷ درصد زندانیان در استان فارس مردان و ۳ درصد آن‌ها زنان و ۳۴ درصد زندانیان، محکومان مواد مخدر هستند.

ابراهیمی گفت: ۸۲ درصد زندانیان استان بین ۱۸ تا ۴۵ سال سن دارند و حدود ۴۰ درصد از این زندانیان بین ۲۶ تا ۳۵ سال و بیشترین آمار بین جوانان است و این زنگ خطری برای مسئولان است.

او تصریح کرد: ۲ برابر نسبی زندان‌ها زندانی وجود دارد و امکانات محدود و نیاز به کمک سایر سازمان‌ها است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدمات تامینی و تربیتی فارس تصریح کرد: ۷ درصد از زندانیان فارس مرتکب جرائم خاص و خشن شده اند و مجرمان حرفه‌ای هستند و دیگر زندانیان امکان بازگشت به جامعه دارند.

او گفت: با وجود محدودیت فضا و منابع انسانی متخصص، کمبود منابع مالی و مشکلات عدیده موجود در زندان ها، آسیب هایی وجود دارد که حرکت این سازمان را برای رسیدن به اهداف متعالی نظام کند کرده است.

ابراهیمی اضافه کرد: ساماندهی و بازسازی بافت‌های فرسوده و زندان ها، رعایت حقوق شهروندی زندانیان، تلاش برای اصلاح و ارتقای فرایندهای حوزه اصلاح و تربیت و ارتقای آموزش ها، تلاش برای توسعه اشتغال زندانیان حین حبس، توسعه کیفی و کمی کارآمد رشته‌های فنی و حرفه‌ای دارای بازار کار، حمایت موثرتر از زندانیان پس از آزادی، توجه ویژه به خانواده زندانیان، تلاش به منظور اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و تلاش در جهت اننقال زندان عادل آباد به خارج از شهر از جمله برنامه‌های سازمان زندان‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار